یاداشت های ساده من

چیزی شبیه تو

یاداشت های ساده من

چیزی شبیه تو

سوال مهم

دوستی دارم که فکر می‌کند سیاست خیلی مهم است. و البته می‌نویسد. بیشتر اوقات به نتایجی می‌رسد که من نمی‌توانم ارتباطش را با مقدمات کلامش پیدا کنم.ولی از آنجا که بدم نمی‌آید آدم مهمی باشم و الان همه آدم‌های مهم از سیاست حرف می‌زنند من هم وبلاگ ایشان را می‌خوانم . چندی پیش در یکی از پست های خود سوال جالبی مطرح کرده‌بود و البته پاسخی هم داده‌بود که البته مثل همیشه من زیاد نفهمیدم اما ذهن مرا درگیر خود کرد. 

سؤال این بود که چرا عده‌ای در جامعۀ ما به این آسانی در برابر برخی اخبار تسلیم می‌شوند و در مقابل، پاره‌ای از خبرها را به‌کل نشنیده می‌گیرند؟  

این موضوع بسیار مهمی است که ما چه اخباری را باور می‌کنیم و می‌پذیریم؟ 

آیا بیشتر برای ما منبع خبر مهم است یا خود خبر؟ 

آیا ما بیشتر با پیش زمینه‌های ذهنی خود یک خبر را می‌پذیریم یا بی طرفانه آن را بررسی می‌کنیم؟ 

منافع شخصی ما چقدر در رد یا پذیرش یک خبر موثر است؟ 

این ها سوالات مهمی هستند که شیوه برخورد ما را با حوادث و اخبار موجب می‌شوند. والبته می توان این سوالات را در طیف جامعه‌شناسانه آن طرح و رفتار اجتماع را تحلیل کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد